×
دکتر حمیدرضا خدادادی
قائم مقام مدیرمسئول

دکتر حمیدرضا خدادادی

دکتر محمدرضا صفری چاکری
دبیر سرویس اقتصادی

دکتر محمدرضا صفری چاکری

پروفسور پدرام موسوی
کارشناس ارشد و تحلیل گر مسائل اقتصادی بین الملل

پروفسور پدرام موسوی

سومین همایش بین‌المللی مدرسه هزاره سوم، باحضور دکتر علی ربیعی دستیار اجتماعی ریاست جمهوری اسلامی ایران، مهندس علی زرافشان مشاور وزیر آموزش وپرورش و رئیس شورای سیاست گذاری این همایش، دکترمحمود امانی طهرانی دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش و دبیر علمی این همایش، دکتر سید محمد طباطبائی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش و دبیر کل کمیسیون آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران، دکترمحمود اولیائی رئیس فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب وکارایران، دکتر علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و پرورش، تحقیقات و فن آوری مجلس شورای اسلامی، اساتید برجسته داخلی و خارجی، مدیران، مؤسسین، مشاوران و کارآفرینان مراکز آموزشی کشور در سالن اجلاس سران توسط انجمن مدیریت کسب و کار ایران برگزار شد.
برگزاری سومین همایش بین‌المللی مدرسه هزاره سوم و ایراد سخن توسط دکتر محمدهادی عسگری، ریاست انجمن مدیریت کسب و کار ایران / خبرنگار: علیرضا محمودی فرد
  • کد نوشته: 3638
  • ۱۷ اسفند
  • 1344 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

    طبق گزارش فرا اقتصاد بین الملل، سومین همایش بین‌المللی مدرسه هزاره سوم، باحضور دکتر علی ربیعی دستیار اجتماعی ریاست جمهوری اسلامی ایران، مهندس علی زرافشان مشاور وزیر آموزش وپرورش و رئیس شورای سیاست گذاری این همایش، دکترمحمود امانی طهرانی دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش و دبیر علمی این همایش، دکتر سید محمد طباطبائی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش و دبیر کل کمیسیون آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران، دکترمحمود اولیائی رئیس فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب وکارایران، دکتر علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و پرورش، تحقیقات و فن آوری مجلس شورای اسلامی، اساتید برجسته داخلی و خارجی، مدیران، مؤسسین، مشاوران و کارآفرینان مراکز آموزشی کشور در سالن اجلاس سران توسط انجمن مدیریت کسب و کار ایران برگزار شد.


    🔰 ‌دکتر عسگری رئیس انجمن مدیریت کسب و کار ایران، بعنوان اولین سخنران در این همایش ، پس از خیر مقدم به حاضران در همایش، در بخش نخست سخنرانی خود به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی ،اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و تکنولوژیکی کشورها پرداختند و بر لزوم توجه دولت و مجلس به امر مهم آموزش و پرورش با توجه به ویژگی های مدارس جدید در کشورهای توسعه یافته و بودجه تخصیصی به آن تأکید نمودند.


    ایشان در ادامه با اشاره به ویژگی‌های مختلفی که مدارس جدید بمنظور بهبود محیط یادگیری و مشارکت دانش آموزان توأمان ارائه می کنند، بیان داشتند که در واقع مدارس جدید با هدف حمایت از یادگیری مدرن و موفقیت دانش آموزان با ویژگی‌های خاص طراحی شده‌اند.

    ⚜دکتر عسگری ویژگی‌های مدارس جدید را در پنج حوزه زیر طبقه بندی نمودند:
    🔷۱- ساختار فیزیکی بر اساس فضای آموزشی، پژوهشی ، ورزشی و رفاهی مناسب ، و تجهیز مدارس به فناوری های نوین آموزشی و پژوهشی، کتابخانه و آزمایشگاه های به روز و کارگاه‌های آموزشی مدرن
    🔶۲- ساختار مدیریتی و اداری مبتنی بر تفکر حل مسأله در مدیریت مدارس، همچنین بکارگیری روش‌های نوین مدیریت مبتنی بر هوش مصنوعی و مشارکت جامعه و خانواده ها در مدیریت مدارس.
    🔷۳- ساختار نظام آموزشی و پژوهشی مبتنی بر:
    -بکارگیری معلمان توانمند و مسلط به دانش روز ، بکارگیری شیوه‌های نوین ارزیابی و ابزارهای ارزیابی عملکرد با لحاظ معیارهای به روز شده، آموزش و بهسازی مستمر معلمان و توجه ویژه به نظام حفظ و نگهداری این منابع انسانی ارزشمند با لحاظ کیفیت زندگی کاری آنان و نظام جبران خدمت مناسب با توجه به شرایط اقتصادی کشور
    -بکارگیری فناوری های نوین در امر آموزش و پژوهش و بکارگیری روش‌های نوین تدریس، بکارگیری هوش مصنوعی در آموزش و پژوهش و همچنین بکارگیری گمیفیکیشن( بازی وار سازی ) در امر آموزش
    -تولید محتوای آموزشی با توجه به الزامات محیط داخلی و بین‌المللی و بکارگیری نرم افزاری های آموزشی به روز
    🔶۴- مورد چهارم از ویژگی‌های مدارس هزار سوم توجه به بعد فرهنگی و تربیتی مدارس شامل:
    -فرهنگ سازی و مدیریت روابط انسانی مؤثر و مفید در محیط مدرسه به منظور ایجاد یک چشم انداز مشترک برای آینده
    -برقراری ارتباط مؤثر و موفق با نسل های z و آلفا
    -توجه ویژه به رفتارشناسی نوجوانان و جوانان
    🔷۵- ویژگی‌های فوق برنامه مدارس، شامل برنامه‌های هنری ، ورزشی، تفریحی، کلاس های مجازی، و آموزش و پژوهش در طبیعت و ….

    رئیس انجمن مدیریت کسب و کار ایران در ادامه افزودند: معمولأ مدارس مؤثر ، کارکنان، دانش آموزان و خانواده ها را در فرآیند های تصمیم گیری به منظور ایجاد یک محیط مشارکتی و فراگیر مشارکت می دهند.

    ❇️دکتر محمدهادی عسگری رئیس انجمن مدیریت کسب و کار ایران با توجه به ویژگی‌های مدارس جدید اظهارداشتند: مدارس هزاره سوم می توانند در مواجهه با تغییرات خرد و کلان عوامل محیطی، منعطف بوده و با تاب آوری و توانایی به مسیر و مأموریت خود ادامه داده و با توجه به الزامات محیطی، دانش آموزان توانمند را تربیت کنند.


    لذا با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع ،اکنون ما شاهد برگزاری سومین همایش بین‌المللی مدرسه هزاره سوم با رویکرد ارتقای سطح دانش مدیران مراکز آموزشی، با ارائه آخرین دستاوردهای مدیریتی در حوزه مدیریت مراکز آموزشی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی و همچنین آشنایی با شیوه‌های مدیریت مدارس در کشورهای توسعه یافته در راستای توسعه و بهبود شرایط آموزشی کشور توسط انجمن مدیریت کسب و کار ایران هستیم.

    خبرنگار: علیرضا محمودی فرد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *