عنوان مقاله: تأثیر روانشناسی رنگ در بازاریابی مروری بر تحقیقات نگارنده / نگارندگان: آیناز جوادزاده ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه ازادواحداردبیل چکیده: این پژوهش به بررسی عمیق و همهجانبه تأثیر روانشناختی رنگها در حوزه بازاریابی و رفتار مصرفکننده میپردازد. با استفاده از روشهای تحقیق ترکیبی (کمی و کیفی) و تحلیل دادههای جمعآوری شده از تحقیقات پژوهشگران گذشته که […]
عنوان مقاله: تأثیر روانشناسی رنگ در بازاریابی مروری بر تحقیقات
نگارنده / نگارندگان: آیناز جوادزاده
ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه ازادواحداردبیل
چکیده:
این پژوهش به بررسی عمیق و همهجانبه تأثیر روانشناختی رنگها در حوزه بازاریابی و رفتار مصرفکننده میپردازد. با استفاده از روشهای تحقیق ترکیبی (کمی و کیفی) و تحلیل دادههای جمعآوری شده از تحقیقات پژوهشگران گذشته که انها ۱۰۰۰ مصرفکننده در ردههای سنی مختلف (۱۸-۶۵ سال) و بررسی ۱۰۰ کمپین بازاریابی موفق در طی سالهای ۲۰۲۰-۲۰۲۳، تأثیر رنگ بر تصمیمگیری خرید و واکنشهای احساسی مصرفکنندگان مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج نشان میدهد که ۸۵% تصمیمات خرید تحت تأثیر مستقیم رنگ قرار دارد و ۹۲% مصرفکنندگان، تجربه بصری را مهمترین عامل در ارزیابی اولیه محصولات میدانند. این پژوهش همچنین به ارائه راهکارهای عملی برای بهینهسازی استفاده از رنگ در استراتژیهای بازاریابی میپردازد
واژههای کلیدی: روانشناسی رنگ،روانشناسی،بازاریابی
دیدگاهتان را بنویسید