×
دکتر حمیدرضا خدادادی
قائم مقام مدیرمسئول

دکتر حمیدرضا خدادادی

دکتر محمدرضا صفری چاکری
دبیر سرویس اقتصادی

دکتر محمدرضا صفری چاکری

کارشناس ارشد و تحلیل گر مسائل اقتصادی بین الملل

جلد 2، شماره 10، اردیبهشت 1404، صفحه: از 17 تا 27

تأثیر روانشناسی رنگ در بازاریابی مروری بر تحقیقات

عنوان مقاله: تأثیر روانشناسی رنگ در بازاریابی مروری بر تحقیقات نگارنده / نگارندگان: آیناز جوادزاده ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه ازاد‌واحد‌اردبیل چکیده: این پژوهش به بررسی عمیق و همه‌جانبه تأثیر روانشناختی رنگ‌ها در حوزه بازاریابی و رفتار مصرف‌کننده می‌پردازد. با استفاده از روش‌های تحقیق ترکیبی (کمی و کیفی) و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از  تحقیقات پژوهشگران  گذشته که […]

تأثیر روانشناسی رنگ در بازاریابی مروری بر تحقیقات
  • کد نوشته: 4846
  • ۱۳ تیر
  • 5 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

    عنوان مقاله: تأثیر روانشناسی رنگ در بازاریابی مروری بر تحقیقات

    نگارنده / نگارندگان: آیناز جوادزاده

    ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه ازاد‌واحد‌اردبیل

    چکیده:

    این پژوهش به بررسی عمیق و همه‌جانبه تأثیر روانشناختی رنگ‌ها در حوزه بازاریابی و رفتار مصرف‌کننده می‌پردازد. با استفاده از روش‌های تحقیق ترکیبی (کمی و کیفی) و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از  تحقیقات پژوهشگران  گذشته که انها  ۱۰۰۰ مصرف‌کننده در رده‌های سنی مختلف (۱۸-۶۵ سال) و بررسی ۱۰۰ کمپین بازاریابی موفق در طی سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۳، تأثیر رنگ بر تصمیم‌گیری خرید و واکنش‌های احساسی مصرف‌کنندگان مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهد که ۸۵% تصمیمات خرید تحت تأثیر مستقیم رنگ قرار دارد و ۹۲% مصرف‌کنندگان، تجربه بصری را مهم‌ترین عامل در ارزیابی اولیه محصولات می‌دانند. این پژوهش همچنین به ارائه راهکارهای عملی برای بهینه‌سازی استفاده از رنگ در استراتژی‌های بازاریابی می‌پردازد

    واژه‌های کلیدی: روانشناسی رنگ،روانشناسی،بازاریابی

     

    دانلود فایل مقاله

     

    نوشته های مشابه
    تأثیر مشکلات اقتصادی بر فروپاشی خانواده
    جلد 2، شماره 11، خرداد 1404، صفحه: از 26 تا 34

    تأثیر مشکلات اقتصادی بر فروپاشی خانواده

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *