گزارش فرا اقتصاد بین الملل / تصور کنید مدیر یک مهدکودک هستید.به روشنی مقررات مهد را در مورد اینکه بچه ها باید قبل از ساعت ۴ بعداز ظهر تحویل گرفته شوند به اولیا اعلام کرده اید.اما گاهی پدر و مادرها دیر می کنند.نتیجه این که همیشه شما چندین بچه ی نگران و دست کم یک […]
گزارش فرا اقتصاد بین الملل / تصور کنید مدیر یک مهدکودک هستید.به روشنی مقررات مهد را در مورد اینکه بچه ها باید قبل از ساعت ۴ بعداز ظهر تحویل گرفته شوند به اولیا اعلام کرده اید.اما گاهی پدر و مادرها دیر می کنند.نتیجه این که همیشه شما چندین بچه ی نگران و دست کم یک مربی دارید که باید منتظر بماند تا پدر و مادرها بیایند و بچه هایشان را ببرند. برای حل این مشکل چکار میتوانید بکنید؟ دلال ها و بازاریاب ها زمانی که مشکل با آنها مطرح شود چنین راه حلی را پیشنهاد می کنند. پدر و مادرهایی را که دیر می آیند جریمه کنید. راه حل مورد استقبال مدیران مهد کودک ها قرار گرفته و اجرا می شود.در برابر هر ده دقیقه تاخیر مبلغی جریمه لحاظ می شود. تعداد پدر و مادرانی که دیر می کردند بالا می رود. اقتصاد علم مطالعه انگیزه هاست.انگیزه به معنای تشویق مردم به انجام کارهای درست و خوب و انجام ندادن کارهای بد است و ابعاد اقتصادی،اجتماعی و اخلاقی دارد. وقتی شما مطامع اقتصادی خود را برای کسب سود و درآمد از مسیر مشکلات جامعه و مردم هدف قرار دادید و سودجویی را جایگزین انگیزه های اخلاقی ساختید،احساس گناه و وجدان جامعه و مردم را به قیمت کسب درآمد نابود می کنید.
دیدگاهتان را بنویسید