طبق گزارش فرا اقتصاد بین الملل، اینتربرند (Interbrand)، شرکت مشاوره امریکایی، بیستوپنجمین نسخه ردهبندی برترین برندهای سال را برای سال ۲۰۲۴ منتشر کرد؛ شرکت اینتربرند از سال ۲۰۰۰، هر ساله ۱۰۰ برند برتر جهانی را معرفی میکند. در ردهبندی جدید اینتربرند که مربوط به سال ۲۰۲۴ است، شرکت اپل همچنان در صدر لیست قرار دارد؛ این دوازدهمین سال متوالی است که غول کوپرتینو، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است؛ اپل مانند سال ۲۰۲۳ و یک دهه گذشته اخیر، برند برتر جهان شناخته شد.
پنج برند برتر لیست ۲۰۲۴، دقیقاً در جایگاهی ایستادهاند که در ردهبندی سال ۲۰۲۳ قرار گرفته بودند؛ با این تفاوت که ارزش برند اپل سه درصد تنزل داشته است؛ بااینحال کماکان رتبه اول را حفظ کرده است؛ ارزش برندهای مایکروسافت، آمازون، گوگل و سامسونگ (رتبههای دوم تا چهارم) در سال ۲۰۲۴ رشد کردهاند؛ این چهار شرکت در سال گذشته، تمرکز ویژهای روی توسعه و معرفی ابزارهای مختلف هوش مصنوعی داشتهاند که مطمئناً بر ارزش برند آنها تأثیر زیادی گذاشته است.
«گرگ سیلورمن»، مدیر Brand Economics اینتربرند، درباره جایگاه اول اپل در سال ۲۰۲۴ میگوید:
«درحالیکه دیگران به هوش مصنوعی هجوم آوردند، اپل مسیر سنجیدهتری در پیش گرفت تا مطمئن شوند عرضه هوش مصنوعی با ارزشهایش مطابقت دارند. این حرکت آهسته اعتماد بلندمدت را بر درآمدهای کوتاهمدت مقدم کرده است. قیمت سهام اپل از ابتدای سال جاری میلادی ۲۰ درصد افزایش یافته و ما پیشبینی میکنیم ارزش برند اپل در رتبهبندی سال ۲۰۲۵ افزایش یابد.»
دیدگاهتان را بنویسید